ANUNȚ CONCURS - 1 post de solist instrumentist clarinet, grad profesional IA, studii superioare

ANUNȚ CONCURS - 1 post de solist instrumentist clarinet, grad profesional IA, studii superioare


Nr.900/30.08.2024
ANUNȚ CONCURS
 
Filarmonica de Stat Sibiu anunță scoaterea la concurs, în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice a următorului post contractual vacant:
 
Ø  1 post de solist instrumentist clarinet, grad profesional IA, studii superioare – în cadrul Filarmonicii de Stat Sibiu, compartiment artistic - cu normă întreagă, 8 ore/zi, pe perioadă nedeterminată;
 
A.        DOSARUL DE CONCURS

Pentru înscrierea la concurs candidaţii vor prezenta un dosar care va conţine următoarele documente:
 
a) formular tip de înscriere la concurs (se descarca de pe ”www.filarmonicasibiu.ro”- secțiunea ”locuri de muncă”);
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d) copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului;
e) copia carnetului de muncă sau, după caz, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar sau o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale;
Notă: Candidatul declarat admis la selecţia dosarelor, care a depus la înscriere o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale, are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, anterior datei de susținere a primei probe a concursului (proba scrisă și/sau practică, după caz).
g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului; 
Notă: Adeverinţa va conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi (în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă), adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii;
h) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile a căror activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
i) curriculum vitae model comun european;
 
Copiile de pe actele prevăzute la literele b)-e), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap prevăzut la litera g) se prezintă însoţite de documentele originale, în vederea certificării conformităţii copiei cu originalul. 
 
B.        CONDIȚII GENERALE: 
 
cele prevăzute de art. 15 din H.G. nr. 1336/ 2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, respectiv condiţiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi cerinţele specifice prevăzute la art. 542 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare:
 
a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
h) nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).
 
C.        CONDIȚII SPECIFICE (conform fișei de post):

a) Studii, perfecționări, specializări: absolvent cu studii superioare al facultății de interpretare muzicală, specializarea interpretare instrumentală-clarinet;
b) Vechime în muncă și în specialitatea studiilor: minim 6 ani și 6 luni;
c) Stare de sănătate corespunzătoare desfăşurării activităţi specifice postului de solist instrumentist clarinet.
 
D.       ATRIBUȚIILE PRINCIPALE ALE POSTULUI (conform fișei de post):
 
1. Îndeplinește cu responsabilitate profesioanală sarcinile ce-i revin în cadrul formației stabilite de șeful de partidă, solist instrumentist cu atribuții de  șef de partidă, concertmaestru, dirijor si conducerea instituției, respectând cadrul legal în vigoare și regulamentele instituției în vederea îndeplinirii proiectului de management aprobat.
2. Manifestă promptitudine în a răspunde cerințelor de  comunicare primite de la superiorii ierarhici, prin afișare la avizier, verbal, telefon, e-mail sau alte forme de comunicare.
3. Interpretează în primul rând pasajele solistice ale lucrărilor programate și la nevoie sau la solicitarea șefului de partidă, a concertmaestrului, dirijorului sau a conducerii institutiei partiturile de solist instrumentist, dacă situația o cere sau nu există o persoană care să îndeplinească această atribuție.
4. Participă la repetiții, concerte, înregistrari, concerte și activități educative. Efectuează programul de lucru conform graficului de activitate comunicat de conducerea instituției prin afișare la avizier sau comunicat verbal prin reprezentanții acesteia și/sau superiorii ierarhici, cu cel puțin o zi înainte.
5. Semnează zilnic condica de prezență pusă la dispoziție de instituție, cu menționarea orelor de intrare și de părăsire a institutiei.
6. La solicitarea conducerii institutiei prezintă rapoartele de activitate.
7. Ocupă locul/poziția în scenă stabilit de către dirijor/concertmaestru, și îl menține pe toată durata repetiției, concertului, spectacolului, exceptând situația în care mutarea este aprobată pentru motive justificate de către dirijor/concert maestru sau conducerea instituției. 
8. Se asigură de prezența la scenă în cadrul repetițiilor și repetiției/reprezentării artistice și de buna funcționare a instrumentului anterior repetiției/reprezentării artistice și are obligația de a anunța din timp orice defectțiune. Are obligația de a facilita înlocuirea temporară a intrumentului defect în vederea desfășurării fără probleme a repetiției sau concertului. 
9. Semnalează superiorilor ierarhici eventualele neconformități care ar putea îngreuna sau chiar împiedica desfăsurarea actului artistic.
10. Îndeplinește întocmai conform partiturii și îndrumărilor dirijorului/concertmaestrului, dupa caz, prestațiile care reies din partitură.
11. Se concentrează cu responsabilitate profesională maximă asupra actului artistic și nu angajează discuții sau preocupări extra profesionale în timpul repetițiilor și concertelor.
12. Respectă cu fidelitate partitura și indicațiile dirijorului și ale concertmaestrului;
13. Primește cu atenția cuvenită și respect aplauzele publicului și colegilor, concertmaestrului, dirijorului, după caz; 
14. Se abține de la gesturi care ar putea crea impresii negative asupra publicului (ex. privirea în plafon, rotirea ochilor sau altele similare, repoziționarea corporală, mutări neaprobate, sunete străine de partitură, discutii cu colegii, etc). Sunt interzise manifestările ce denotă lipsă de respect față de managerul instituției, dirijor, concertmaestru și ceilalti superiori ierarhici sau colegii și colaboratori de orchestra ori alte personae care se află din motive profesionale prezente. 
15. Discuțiile ce privesc desfăsurarea repetiției sunt permise exclusiv ierahic conform fișei postului. Nu abordează alte discuții pe durata repetițiilor și/sau reprezentărilor artistice;
16. Sunt interzise gesturile obscene, vulgare, jignitoare sau de altă natură în cadrul activităților organizate de instituție, sau la care instituția este partener și pe durata repetițiilor și/sau reprezentărilor artistice;
17. Sunt interzise certurile, conflictele de orice fel cu colegii de orchestră, din instituției si/sau superiorii ierarhici;
18. Sunt interzise intrările în biroul/birourile/spațiile alocate conducerii instituției, fară aprobare prealabilă și înscriere în audiență cu excepția situațiilor de urgență;
19. Este interzisă agresarea fizică, psihică, psihologică și emoțională a oricăror persoane din instituție;
20. Adoptă o atitudine de sobrietate și respect în relația cu colegii, concertmaestrul, dirijorul si publicul;  Se abține de la interacțiuni de orice fel (cuvinte, mimică, gesturi de orice fel) cu colegii de orchestră, concertmaestrul, dirijorul sau cu publicul, în timpul reprezentării artistice; În timpul repetițiilor comunicarea se va face exclusiv ierarhic: șeful de partidă, solist instrumentist cu atribuții de șef de partidă, concertmaestru, dirijor și conducerea instituției. Rămâne pe scenă până la finalizarea repetiției, concertului, spectacolului după caz, aplauzelor publicului;
21. Manifestă atenție, implicare și inițiativă în executarea partiturii pe toată durata repetiției/reprezentației artistice și depune diligențe pentru sincronizarea și omogenizarea cu restul membrilor orchestrei pentru asigurarea unității actului artistic și fidelitatea  sonoră a execuției partiturii; 
22. Tratează cu seriozitate și responsabilitate profesioanlă prestațiile care îi revin, în relațiile cu colegii din orchestră și dirijorul ;
23. Rămâne pe scenă până la finalizarea repetiției, concertului, spectacolului după caz, apaluzelor publicului;
24. Raspunde prompt și se achită integral de sarcinile de serviciu trasate scris sau verbal de către șeful de partidă, solist instrumentist cu atribuții de  șef de partidă, concert maestru, dirijor si conducerea instituției;
25. Se prezintă la prima repetiție cu materialul pregatit și asimilat, tehnic și intonațional. La cerere, prezintă individual superiorilor ierarhici programele muzicale pregătite, pentru a putea fi  verificate gradul de pregătire și calitatea materialului muzical studiat.  Răspunde personal de nerespectarea acestei conditii. Lipsa de pregătire obligă angajatul să respecte decizia superiorilor ierarhici de a  participa la repetiția/reprezentația artistică cu orchestra, aceasta putând fi constatată de catre dirijor/concertmaestru, după caz, pe baza unui referat scris și motivat, 
26. Prezența la serviciu se va face fără excepție cu 20 minute înaintea începerii repetițiilor și cu minim 30 de minute înainte de începerea reprezentațiilor artistice, în vederea pregătirii instrumentelor, încălzirii instumentale și pentru a asigura timpul de echipare în ținuta de concert.
27.  Se abține de la orice fel de atitudine și/sau expresii, gesturi care ar putea afecta perturbarea activității institutiei, a orchestrei sau ar cauza neplăceri ori disconfort dirijorului, concert maestrului, colegilor de orchestră, ori dacă ar provoca nemulțumiri din partea publicului sau chiar întreruperea concertului, orice faptă care cauzează  dificultăți, ar îngreuna sau ar face chiar imposibilă susținrea reprezentației artistice de catre orchestră. 
28. În cazuri de forță majoră anunță prin orice mijloace șeful de partidă, solist instrumentist cu atribuții de  șef de partidă, concertmaestrul, dirijorul, biroul artistic sau conducerea instituției, urmând să prezinte ulterior motivarea scrisă pentru absență. În acest caz are obligația de a propune de urgență un înlocuitor pentru a se asigura de buna desfășurare a activităților programate.
29. La solicitarea concertmaestrului, a dirijorului, a șefului de partidă, a biroului artistic și a conducerii instituției, are obligația de a participa la repetiții pe partidă sau cu orchestra sub conducerea acestora, ori de câte ori se considera necesar. Absența poate fi constatată de către dirijor/concertmaestru șef partidă sau birou artistic după caz, pe baza unui referat scris și motivat.
30. Respectă așezarea la pupitru  stabilită de șeful de partidă, avizată de concertmaestru și aprobată de conducerea insituției. Nerespectarea așezării la pupitru poate fi constatată de către dirijor/concertmaestru șef partidă sau birou artistic după caz, pe baza unui referat scris și motivat.
31. Urmărește și respectă zilnic graficul de activitate afișat și diversele comunicări și anunțuri ce apar la avizierul formației sau transmise prin metodele aprobate de către conducerea institutiei. Comunicarea se consideră realizată chiar dacă salariatul nu a urmărit graficul de activitate, nu a consultat avizierul și nu a deschis emailul, etc., daca este anterioară repetiției sau reprezentării artistice, dupa caz și efectuată cu cel puțin o zi înainte.
32. Folosește numai în interesul serviciului instrumentele, accesoriile, pupitrele, partiturile si vestimentația primite din partea institutiei, întreținându-le în stare perfectă. 
33. Se abține de la folosirea instrumentului în scopuri străine de activitățile institutiei. În caz contrar se obligă să plătească chirie pentru folosirea activelor instituționale în cuantum decis de conducerea instituției raportat la valoarea de piață a folosului de tras care se obține în domeniu pentru produse similare, iar daca sunt deteriorate sau devin improprii folosirii ori nu mai asigură calitatea actului artistic potrivit cu specificul lor, este obligat să plătească prejudiciul constatat de instituție. 
34. La solicitarea șefului de partidă, solist-instrumentistului cu atributii de șef partidă, a concertmaestrului, dirijorului sau a conducerii instituţiei  este obligat să facă dovada practică a modului în care și-a însuşit stima fiecărei lucrări incluse în programul de lucru. Dovada lipsei de pregătire se face printr-un referat scris de la superiorii ierarhici, caz în care salariatul nu mai are dreptul de a participa la repetiție. Recidivarea salariatului în această privință poate avea repercursiuni  în planul răspunderii disciplinare și/sau al evaluării profesionale, după caz, fiind considerată o neîndeplinire a sarcinilor de serviciu.
35. Lipsa de pregătire care perturbă repetiția, concertul sau manifestarea culturală organizată de către instituție, sau la care instituția este parteneră sau parte contractantă este considerată neîndeplinire gravă a sarcinilor de serviciu;
36. Asigură un comportament civilizat, proactiv, cu toți angajații, publicul, colaboratorii si voluntarii institutiei. Nu denigrează numele instituției și nu aduce ofense sau atingeri morale, materiale sau emoționale nici unei presoane cu care intră în contact pe parcursul activităților instituționale sau de pregătire și susținere a activităților instituționale. 
37. Face declarații publice ce privesc instituția sau interesele acesteia, doar cu aprobarea scrisă a conducerii instituției. În caz contrar se consideră abatere disciplinară
38. Soluționarea conflictelor și îmbunătățirea activității se va face ierarhic în scris.
39. În timpul repetitiei și a reprezentației artistice nu va aborda discuții cu colegii de orchestră, sau  cu dirijorul, decât cu aprobarea prealabilă a concertmaestrului.
40. Este interzisă folosirea telefoanelor mobile sau a altor dispozitive electronice, în timpul repetițiilor și reprezentației artistice. De asemenea este interzisă aducerea pe scenă a altor obiecte care nu au legătură cu desfășurarea actului artistic. La repetiție este permis acesul în scenă cu recipiente dotate cu capac închis. La concert este interzis accesul în scenă cu orice fel de recipiente sau obiect care nu are legătură cu desfășurarea actului artistic.
41. Artiştii interpreţi instrumentişti sunt obligaţi să poarte îmbrăcăminte adecvată la concerte după cum urmează:
- pentru bărbaţi – frac (smoching), cămaşă albă, papion, brâu, pantofi de lac, ciorapi negri;
- pentru femei – rochii de culoare închisă, de seară, pantofi asortaţi.
- Concertmaestrul, dirijorul, biroul artistic și conducerea instituției sunt singurii care pot decide excepțiile de la această regulă. Nerespectarea codului vestimentar nu permite participarea efectivă a salariatului la susținerea reprezentației artistice și constituie neîndeplinirea sarcinilor de serviciu.
42. Este interzisă intrarea la repetiții însoțit de animale și/sau persoane străine de instituție.
43. Salutul cu respect a colegilor de muncă, reprezentanților și celorlalți angajați ai instituției cu care interacționează este obligatorie; COMPORTAMENT CIVILIZAT
44. Manifestă promptitudine în a răspunde cerințelor de  comunicare primite de la superiorii ierarhici, prin telefon, e-mail sau alte forme de comunicare.
 
E.        BIBLIOGRAFIE ȘI TEMATICĂ/REPERTORIU:
 
Mozart - Concertul – partea 1
1. Korsakov  - Scheherezada
2. Bernstein – Dansurile simfonice de la nr. 632 la 670
3. Brahms – Simfonia a 3- a
4. Schostakovichi – Simfonia nr. 9
5. Beethoven – Somfoniile 6 și 4
6. Mendelssohn – Visul unei nopți de vară
7. Ceaikovsky – Simfonia nr. 4
8. Stravinsky – Pasărea de Foc

F.        CALENDARUL CONCURSULUI:
 
I.         TERMENUL ȘI MODALITATEA DE DEPUNERE A DOSARELOR
 
Pentru înscrierea la concurs, candidaţii vor depune/ transmite dosarul de concurs până la data de 13.09.2024, ora 16.00, astfel:
1)      La Biroul Resurselor Umane al instituției din Mun. Sibiu, Str. Cetățiii nr. 3-5, Jud. Sibiu, în zilele lucrătoare (luni-vineri), în intervalul orar: 8-16, telefon: 0735 566 486;
2)      Prin Poșta Română sau serviciul de curierat rapid, la adresa: Mun. Sibiu, Str. Cetății nr. 3-5, Jud. Sibiu, cod poștal 550160, în atenția Biroului Resurselor Umane; 
3)      Prin poșta electronică, la adresa de e-mail: salarizare@filarmonicasibiu.ro

NOTĂ:
-       În situaţia în care candidaţii transmit dosarele de concurs prin Poşta Română, serviciul de curierat rapid sau poşta electronică, candidaţii primesc codul unic de identificare la o adresă de e-mail comunicată de către aceştia şi au obligaţia de a prezenta dosarul de concurs împreună cu originalul documentelor prevăzute la punctul A de mai sus (dosarul de concurs), literele b) – e), pentru certificarea copiilor cu originalul, pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării probei scrise/practice, după caz;
-       Pentru a fi înregistrate, dosarele transmise prin poșta română sau serviciul de curierat rapid trebuie să ajungă la biroul de resurse umane al instituției cel târziu în ultima zi de depunere a dosarelor, prevăzută mai sus, ora 16 (indiferent de data de transmitere a poștei); 
-       Transmiterea documentelor prin poşta electronică se realizează în format pdf cu volum maxim de 1 MB, documentele fiind acceptate doar în formă lizibilă. 

Nerespectarea notei de mai sus duce la respingerea dosarului de concurs.
 
II.         ETAPELE CONCURSULUI
 
Calendarul de desfășurare a concursului:
 
| - data limită de depunere a dosarului de concurs | 13.09.2024 | ora 16.00
| - selecţia dosarelor de concurs | 16.09.2024 | ora 14.00
| - afişarea rezultatelor în urma selecţiei dosarelor de concurs | 17.09.2024 | ora 9.00
| - depunerea contestaţiilor în urma selecţiei dosarelor – termen limita | 18.09.2024 | ora 9.00
| - afişarea rezultatelor finale în urma soluţionării contestaţiilor (dacă este cazul) | 19.09.2024 | ora 13.00
| - desfăşurarea probei practice(audiție) | 23.09.2024 | ora 10.00
| - afișarea rezultatelor | 23.09.2024 | ora 15.00
| - depunerea contestațiilor în urma probei  practice – termen limită | 24.09.2024 | ora 15.00
| - afişarea rezultatelor finale în urma soluţionării contestaţiilor (dacă este cazul) | 25.09.2024 | ora 13.00
| - interviul | 26.09.2024 | ora 10.00
| - afișarea rezultatelor | 26.09.2024 | ora 15.00
| - depunerea contestațiilor în urma interviului – termen limită | 27.09.2024 | ora 15.00
| - afişarea rezultatelor finale în urma soluţionării contestaţiilor (dacă este cazul) | 30.09.2024 | ora 13.00
| - afişarea rezultatelor finale | 01.10.2024 | ora 15.00
 
III.         AFIȘAREA REZULTATELOR fiecărei etape a concursului.
SOLUȚIONAREA CONTESTAȚIILOR
 
Afișarea tuturor rezultatelor concursului se va face la avizierul instituției din str. Cetății nr. 3-5, mun. Sibiu, jud. Sibiu și pe pagina de internet la: www.filarmonicasibiu.ro, secțiunea “locuri de muncă”.

NOTĂ: 
· Doar candidații admiși la o etapă anterioară pot participa la etapa următoare.
· Termenul de o zi lucrătoare începe de la data şi ora afişării rezultatelor selecţiei sau a probelor de concurs şi se încheie în ziua lucrătoare următoare la aceeaşi oră la care a început.
· Termenul care începe într-o zi nelucrătoare sau de sărbătoare legală se consideră că începe în prima zi de lucru următoare.
· Termenul care se sfârşeşte într-o zi nelucrătoare sau de sărbătoare legală se va prelungi până la sfârşitul primei zile de lucru următoare.
 
G. INFORMAȚII SUPLIMENTARE privind desfășurarea concursului se pot obține la biroul de resurse umane al instituției din str. Cetății nr. 3-5, mun. Sibiu, jud. Sibiu și la telefon: 0735 566 486.


FORMULAR DE ÎNSCRIERE LA CONCURS


            

Alte sugestii

Anunț examen promovare artist intrumentist flaut, artist instrumentist trompetă, consultant artistic
Anunț promovare în grad profesional
Anunț examen de promovare în grad profesional
ANUNȚ privind examenul de promovare în grad profesional