Nr. 805/20.12.2024 | ANUNȚ CONCURS: Economist (1 post)
Filarmonica de Stat Sibiu anunță scoaterea la concurs, în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice a următorului post contractual vacant:
Ø 1 post de Economist, din cadrul Compartimentului Financiar Contabil, Juridic, Salarizare,studii superioare de lungă durată în domeniul economic – în cadrul Filarmonicii de Stat Sibiu - cu normă întreagă, 8 ore/zi, pe perioadă nedeterminată;
Ø
A. DOSARUL DE CONCURS
Pentru înscrierea la concurs candidaţii vor prezenta un dosar care va conţine următoarele documente:
a) formular tip de înscriere la concurs (se descarca de pe ”www.filarmonicasibiu.ro”- secțiunea ”locuri de muncă”) ;
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d) copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului;
e) copia carnetului de muncă sau, după caz, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar sau o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale;
Notă: Candidatul declarat admis la selecţia dosarelor, care a depus la înscriere o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale, are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, anterior datei de susținere a primei probe a concursului (proba scrisă și/sau practică, după caz).
g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
Notă: Adeverinţa va conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi (în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă), adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii;
h) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile a căror activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
i) curriculum vitae model comun european;
Copiile de pe actele prevăzute la literele b)-e), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap prevăzut la litera g) se prezintă însoţite de documentele originale, în vederea certificării conformităţii copiei cu originalul.
B. CONDIȚII GENERALE:
cele prevăzute de art. 15 din H.G. nr. 1336/ 2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, respectiv condiţiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi cerinţele specifice prevăzute la art. 542 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare:
a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
h) nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).
C. CONDIȚII SPECIFICE (conform fișei de post):
a) Studii, perfecționări, specializări: absolvent cu studii superioare al facultății de științe economice.
b) Vechime în muncă și în specialitatea studiilor: minim 6 ani și 6 luni;
c) Stare de sănătate corespunzătoare desfăşurării activităţi specifice postului de economist.
D. ATRIBUȚIILE PRINCIPALE ALE POSTULUI (conform fișei de post):
1. Participă la întocmirea bugetului cererilor de finanțare pentru proiectele realizate de instituție;
2. Realizează deconturile financiare pentru finanțările primite de către instituție și le depune la finanțator în termenele stabilite prin ghidul anual de finanțare;
3. Întocmește contractele de finanțare pentru proiectele finanțate de Consiliul Județean Sibiu prin Filarmonica de Stat Sibiu în conformitate cu ghidul aprobat;
4. Verifică deconturile pentru proiectele finanțate de Consiliul Județean Sibiu prin Filarmonica de Stat Sibiu și întocmește procesul verbal pentru fiecare proiect și îl predă directorului economic pentru a se solicita finanțarea;
5. Verifică registrul de casă după care îl predă la contabilitate pentru înregistrarea operațiunilor ;
6. Verifică deconturile de deplasare ale angajaților și colaboratorilor invitați;
7. Întocmește necesarul de numerar până la data de 25 a fiecărei luni pentru luna următoare pentru a fi transmis Trezoreriei;
8. Întocmește registrul borderourilor pentru spectacole și le centralizează în vederea întocmirii situaților statistice și raportului de activitate al managerului;
9. Participă la inventarierea patrimoniului;
10. Asigură înregistrarea documentelor intrate și ieșite din instituție conform softului implementat de Consiliului Județean Sibiu;
11. Întocmește contractele de drept autor și drepturi conexe și statele de plată pentru artiștii invitati în realizarea activităților și proiectelor culturale realizate;
12. Întocmește contractele civile privind prestările de servicii și statele de plată, ocazionale realizate de persoane fizice;
13. Participă la evaluările performanțelor profesionale individuale anuale ale angajaților;
14. Participă la întocmirea bugetului de venituri și cheltuieli al instituției;
15. Colaborează cu serviciile, birourile și compartimentele de specialitate din cadrul instituției precum și cu celelalte servicii publice locale;
16. Rezolvă și/sau distribuie, după caz, corespondențele transmise de conducerea instituției;
17. Managerul instituției poate stabili și alte atribuții, lucrări și sarcini cu caracter specific compartimentului sau instituției în general;
18. Atribuțiile sunt obligatorii pentru titularul postului;
19. Respectă programul de lucru; sarcinile de serviciu nu sunt limitative, se vor completa ori de cate ori este nevoie, pentru bunul mers al activităţii; îndeplineşte şi alte sarcini date de către şefii ierarhici;
20. Răspunde pentru:
20.1. În raport cu alte persoane:
· Rezolvarea promptă a problemelor venite din partea conducerii instituției
· Cooperarea optimă cu toţi membrii institutiei
· Onestitate şi confidenţialitate vizavi de persoanele din interiorul şi exteriorul institutiei cu care intră în contact
20.2. În raport cu aparatura pe care o utilizează:
· Menţinerea la standarde bune de funcţionare a aparatutrii/instrumentelor din dotare
· Utilizarea responsabilă a instrumentelor din dotare, fără abuzuri
· Anunţarea oricărei defecţiuni administratorului sediului
20.3. În raport cu produsele muncii:
· Conştiinciozitate vizavi de sarcinile pe care le are de îndeplinit
· Păstrarea confidenţialităţii rezultatelor obţinute şi a informaţiilor pe care le deţine privitor la problematica institutiei.
20.4. În raport cu disciplina muncii:
· Respectă normele de securitate a informaţiei impuse de instituție, din punct de vedere financiar și administrativ.
· Se achită la timp de toate responsabilităţile care îi revin pe linie financiar-administrativă.
· Respectă normele de sănătate și securitate a muncii impuse de legislația în vigoare.
20.5. Privind precizia şi punctualitatea:
· Va respecta programul de lucru conform normelor interne ale instituției.
· Transmite la timp rapoartele şi informările solicitate de departamentele din sectorul administrativ sau artistic.
20.6. În raport cu metode/programe:
· Preocuparea continuă de autoperfecţionare prin participare la cursuri/traininguri.
20.7. Privind relaţiile cu alţii/comunicarea:
· Este prompt în relaţiile cu partenerii/colaboratorii, în scris sau oral
· Menţine relaţii colegiale şi cooperează cu colegii
· Este politicos în relaţiile cu partenerii/colaboratorii, dând dovadă de maniere şi amabilitate echilibrată
· Menţine relaţii corecte cu instituțiile și societațile cu care colaborează
20.8 . În raport cu organismele din cadrul instituției :
· Respectă membrii Comisiei de disciplină și deciziile acestei comisii
· Se achită cu demnitate și integritate de sarcinile ce-i revin în calitate de memebru al comisiei de disciplină
21. Respectă prevederile Regulamentului intern al Filarmonicii de Stat Sibiu, ale Contractului de muncă la nivel de instituție, respectiv la nivel de ramură - cultură. Se achită de atribuţiile prevăzute în fişa postului şi de sarcinile concrete de muncă conform standardelor de performanţă ale postului;
22. Răspunde în faţa managerului instituţiei;
23. Va fi ghidat în toate activitățile de adevăr , dreptate , acuratețe și bun gust;
24. În exercitarea atribuțiilor va aborda un comportament care să exercite o influență pozitivă asupra colaboratorilor ;
25. Va acorda aceeași considerație drepturilor și intereselor celorlalți ca și cerințelor personale;
26. Va menține o atitudine echilibrată și va lua în considerare ideile și opiniile altora;
27. Rolul în cadrul instituției va fi privit ca o obligație de a–i ajuta pe colaboratori să-și îndeplinească aspirațiile personale și profesionale;
28. Va informa pe cei interesați asupra modului de lucru din sfera sa de activitate;
29. Va folosi metode autorizate și recunoscute pentru creșterea eficienței și raționalizare resurselor;
30. În cazul survenirii unui conflict de interese va fi ghidat de buna–credință și va atenționa, în timp util, conducerea instituției în vederea evitării acestei situații;
31. Va respecta competența profesională a colegilor și va munci împreună cu ei pentru a susține și promova obiectivele și programele instituției;
32. Va servi cu responsabilitate interesele Filarmonicii de Stat Sibiu, ale conducătorilor și salariaților acesteia.
Sfera relaţională a titularului postului
1. Sfera relaţională internă: cu toate compartimentele instituției
a) Relaţii ierarhice:
- subordonat faţă de: Managerul instituției și Directori.
- superior pentru: nu este cazul
b) Relaţii funcţionale: colaborează cu întreg personalul Compartimentului Financiar Contabil, Juridic, Salarizare, cu Compartimentul artistic organizare spectacole, relații publice, marketing și Compartimentul artistic;
c) Relaţii de control: Activitatea sa este evaluată de Director și de către Managerul instituției
d) Relaţii de reprezentare: reprezentat în Consiliul Administrativ de către Director.
2. Sfera relaţională externă:
a) cu autorităţi şi instituţii publice: Consliul Județean Sibiu și alte instituții de cultură
b) cu organizaţii internaţionale: nu este cazul
c) cu persoane juridice private: nu este cazul
3. Delegarea de atribuţii şi competenţă*****:
***** Se vor trece atribuţiile care vor fi delegate către o altă persoană în situaţia în care salariatul se află in imposibilitatea de a-şi îndeplini atribuţiile de serviciu (concediu de odihnă, concediu pentru incapacitate de muncă, delegaţii, concediu fără plată, suspendare, detaşare etc.). Se vor specifica atribuţiile, precum şi numele persoanei/persoanelor, după caz, care le va/le vor prelua prin delegare.
E. BIBLIOGRAFIE ȘI TEMATICĂ/REPERORIU:
1. Achiziții publice
2. Realizare și verificare deconturi proiecte culturale
2. Realizare și verificare deconturi proiecte culturale
4. Întocmire și verificare ordine de deplasare personal
5. Control angajamente bugetare (CAB)
6. Contabilitate instituții publice
7. Inventariere patrimoniu
- LEGE nr. 98 din 19 mai 2016 privind achiziţiile publice
- LEGE nr. 82 din 24 decembrie 1991 (*republicată*) a contabilităţii
- ORDIN nr. 1.917 din 12 decembrie 2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor publice, Planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia
- Lege nr. 53 din 24 ianuarie 2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare
- ORDONANŢA nr. 51 din 11 august 1998 privind îmbunătăţirea sistemului de finanţare a programelor şi proiectelor culturale
- Ordonanţa nr. 21 din 31 ianuarie 2007 privind instituţiile publice de cultură şi de impresariat artistic
- Hotărârea nr. 714 din 13 septembrie 2018, privind drepturile şi obligațiile personalului autorităților şi instituțiilor publice pe perioada delegării şi detașării în altă localitate, precum şi în cazul deplasării în cadrul localității în interesul serviciului
- Legea nr. 273 din 29 iunie 2006privind finanțele publice locale
- Ordinului M.F. nr. 1.792 din 24 decembrie 2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidența şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale
- Ordinului Ministrului Finanţelor Publice nr. 2861 din 9 octombrie 2009 pentru aprobarea <LLNK 12009 0110AZ:1 0 8>Normelor privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii
Actele normative mai sus menționate vor fi actualizate în funcție de toate modificările intervenite până la data organizării concursului.
F. CALENDARUL CONCURSULUI:
I. TERMENUL ȘI MODALITATEA DE DEPUNERE A DOSARELOR
Pentru înscrierea la concurs, candidaţii vor depune/ transmite dosarul de concurs până la data de 20.01.2025, ora 16.00, astfel:
1) La Biroul Resurselor Umane al instituției din Mun. Sibiu, Str. Cetățiii nr. 3-5, Jud. Sibiu, în zilele lucrătoare (luni-vineri), în intervalul orar: 8-16, telefon: 0735 566 489;
2) Prin Poșta Română sau serviciul de curierat rapid, la adresa: Mun. Sibiu, Str. Cetății nr. 3-5, Jud. Sibiu, cod poștal 550160, în atenția Biroului Resurselor Umane;
3) Prin poșta electronică, la adresa de e-mail: salarizare@filarmonicasibiu.ro
NOTĂ:
- În situaţia în care candidaţii transmit dosarele de concurs prin Poşta Română, serviciul de curierat rapid sau poşta electronică, candidaţii primesc codul unic de identificare la o adresă de e-mail comunicată de către aceştia şi au obligaţia de a prezenta dosarul de concurs împreună cu originalul documentelor prevăzute la punctul A de mai sus (dosarul de concurs), literele b) – e), pentru certificarea copiilor cu originalul, pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării probei scrise/practice, după caz;
- Pentru a fi înregistrate, dosarele transmise prin poșta română sau serviciul de curierat rapid trebuie să ajungă la biroul de resurse umane al instituției cel târziu în ultima zi de depunere a dosarelor, prevăzută mai sus, ora 16 (indiferent de data de transmitere a poștei);
- Transmiterea documentelor prin poşta electronică se realizează în format pdf cu volum maxim de 1 MB, documentele fiind acceptate doar în formă lizibilă.
Nerespectarea notei de mai sus duce la respingerea dosarului de concurs.
II. ETAPELE CONCURSULUI
Calendarul de desfășurare a concursului:
| - data limită de depunere a dosarului de concurs | 20.01.2025 | ora 1600
| - selecţia dosarelor de concurs | 21.01.2025 | ora 1200
| - afişarea rezultatelor în urma selecţiei dosarelor de concurs | 21.01.2025 | ora 1400
| - depunerea contestaţiilor în urma selecţiei dosarelor – termen limita | 22.01.2025 | ora 1400
| - afişarea rezultatelor finale în urma soluţionării contestaţiilor(dacă este cazul) | 22.01.2025 | ora 1600
| - desfăşurarea probei scrise | 23.01.2025 | ora 900
| - afișarea rezultatelor | 27.01.2025 | ora 1200
| - depunerea contestațiilor în urma probei scrise – termen limită | 28.01.2025 | ora 1200
| - afişarea rezultatelor finale în urma soluţionării contestaţiilor (dacă este cazul) | 28.01.2025 | ora 1500
| - interviul | 29.01.2025 | ora 900
| - afișarea rezultatelor | 29.01.2025 | ora 1400
| - depunerea contestațiilor în urma interviului – termen limită | 30.01.2025 | ora 1400
| - afişarea rezultatelor finale în urma soluţionării contestaţiilor (dacă este cazul) | 30.01.2025 | ora 1600
| - afişarea rezultatelor finale | 31.01.2025 | ora 1200
| - selecţia dosarelor de concurs | 21.01.2025 | ora 1200
| - afişarea rezultatelor în urma selecţiei dosarelor de concurs | 21.01.2025 | ora 1400
| - depunerea contestaţiilor în urma selecţiei dosarelor – termen limita | 22.01.2025 | ora 1400
| - afişarea rezultatelor finale în urma soluţionării contestaţiilor(dacă este cazul) | 22.01.2025 | ora 1600
| - desfăşurarea probei scrise | 23.01.2025 | ora 900
| - afișarea rezultatelor | 27.01.2025 | ora 1200
| - depunerea contestațiilor în urma probei scrise – termen limită | 28.01.2025 | ora 1200
| - afişarea rezultatelor finale în urma soluţionării contestaţiilor (dacă este cazul) | 28.01.2025 | ora 1500
| - interviul | 29.01.2025 | ora 900
| - afișarea rezultatelor | 29.01.2025 | ora 1400
| - depunerea contestațiilor în urma interviului – termen limită | 30.01.2025 | ora 1400
| - afişarea rezultatelor finale în urma soluţionării contestaţiilor (dacă este cazul) | 30.01.2025 | ora 1600
| - afişarea rezultatelor finale | 31.01.2025 | ora 1200
III. AFIȘAREA REZULTATELOR fiecărei etape a concursului.
SOLUȚIONAREA CONTESTAȚIILOR
Afișarea tuturor rezultatelor concursului se va face la avizierul instituției din str. Cetății nr. 3-5, mun. Sibiu, jud. Sibiu și pe pagina de internet la: www.filarmonicasibiu.ro, secțiunea “locuri de muncă”.
NOTĂ:
· Doar candidații admiși la o etapă anterioară pot participa la etapa următoare.
· Termenul de o zi lucrătoare începe de la data şi ora afişării rezultatelor selecţiei sau a probelor de concurs şi se încheie în ziua lucrătoare următoare la aceeaşi oră la care a început.
· Termenul care începe într-o zi nelucrătoare sau de sărbătoare legală se consideră că începe în prima zi de lucru următoare.
· Termenul care se sfârşeşte într-o zi nelucrătoare sau de sărbătoare legală se va prelungi până la sfârşitul primei zile de lucru următoare.
G. INFORMAȚII SUPLIMENTARE privind desfășurarea concursului se pot obține la biroul de resurse umane al instituției din str. Cetății nr. 3-5, mun. Sibiu, jud. Sibiu și la telefon: 0735 566 489.
[1] Poate cuprinde acte normative, lucrări, articole de specialitate sau surse de informare şi documente expres indicate, cu relevanţă pentru funcţia contractuală vacantă sau temporar vacantă pentru care se organizează concursul. Bibliografia se va aproba de conducătorul instituţiei publice
[2] Se stabilește pe baza bibliografiei;